Friday 9 November 2012

Point in time 8


„Stále si nám neodpovedala na otázku,“ varoval ma Lou, keď sme sa dosmiali. Snažila som sa vymyslieť nejakú nie veľmi trapnu odpoveď, keď sme zastali. „My na to nezabudneme,“ varoval ma Harry, keď vystúpil a venoval mi varovný pohľad, kým s ostatnými odišiel dnu.

***********************************

Chalani mali stráviť celý deň v nejakej televízii, interview a neviem, čo ešte. Čo znamenalo, že ja nemám žiadnu prácu a môžem si robiť, čo chcem. Nemala som náladu na nákupy ani prechádzky mestom, chcela som len deň pokoja, deň, keď si oddýchnem od neustálej Zaynovej prítomnosti.
Boli sme ubytovaní v jednom z najdrahších New Yorkských hotelov a nemyslím, že chalani na svojich turné bývvajú v nejakých lacnejších. Vošla som do svojej izby, ktorú stále odmietam nazývať “moja a Zaynova“. Je moja, ten idiot sa sem len nedobrovolne nasáčkoval. Ako som otvorila dvere, ucítiila som špecifický neznesiteľný zápach tejto miestnosti. Rýchlo som otvorila okno aj balkónové dvere. Takto to tu smrdelo stále. Pretože ja som chcela svoj parfém, Zayn mal svoju voňavku a obaja sme odmietali dovoliť, aby v miestnosti bolo cítiť vôňu toho druhého, tvrdiac, že horší zpach sme ešte necítili. Čiže keď ja som si strekla svoj parfém, on okamžite začal striekať svoje, aby to prekryl, načo som zas ja striekala to svoje až to skončilo tak, ako teraz. No malo to aj svoje výhody. Mohli sme si byť istí, že chalani sem v žiadnom prípade nevtrhnú. Raz zacítili naše ovzdušie a už sa nevrátili.

Aj po pol hodine miestnosť smrdela rovnako. S povzdychom so na seba hodila krátke čierno-biele šaty a rozhodla sa navštíviť hotelový bar. Pár drinkov mi vôbec nepripadalo ako zlý nápad. Možno aj viac, ako pár. Otvorila som dvere do poloprázdneho baru, nezdalo sa, že doobeda by sa tam chcelo niekomu vysedávať. No mne to bolo jedno. Bolo teplo, bola som smädná a chcela som myslieť na niečo iné, ako na idiota, ktorý so mnou býval v jednej izbe. Posadila som sa k baru a požiadala barmana o jedno mojito. O niekoľko sekúnd mi ho podal a pridal k nemu oslňujúci úsmev. „Čo tu robí kočka ako ty o takomto čase sama?“ spýtal sa a v jeho hlase som počula ozajstný záujem. „Užíva si chvíľku voľna,“ odpovedala som mu veselo. Čašník sa široko usmial. „Mimochodom, som Mike.“ „Zoe,“ povedala som mu krátko a odpila si z nápoja. „Ako sa ti páči dovolenka v New Yorku?“ „Vlastne, ja tu nie som na dovolenke, ale kvôli práci,“ povzdychla som si. „Ty si tu s tou kapelou?“ spýtal sa zarazene, na čo som len prikývla. „Pekná práca,“ poznamenal a ja som nevedela, či to myslel vážne alebo ironicky. „Priam úžasná,“ povzdychla som si otrávene a prevrátila oči.

„Hádam len nemáš veľa práce,“ doberal si ma so smiechom, „alebo sa ti nepáči, že ich musíš počúvať spievať?“ „Nie, to nie je v tom,“ pokrútila som hlavou a usmiala sa naňho. „Nerada cestuješ?“ hádal znova. Len som pokrútila hlavou. „Majú hviezdne maniere? Alebo si dovoľujú? Veľa žúrujú a pijú?“ hádal stále znova a znova a ja som sa len usmievala. „Nie, oni sú fajn, len...“ začala som, no nevedela som pokračovať. Mike ma vyzval zdvihnutým obočím, nech to dokončím, vzal mi prázdny pohár a na bar predo mňa položil ďalší. „Ten je na mňa,“ umlčal ma, keď som chcela povedať, že som si nič neobjednala a ďalej čakal na vysvetlenie. „Povedzme, že s jedným z členov spolu veľmi nevychádzame. Lenže kvôli práci spolu trávime skoro všetok čas. Len ho vidím a už ma bolí hlava.“ „Tak sa napi poriadne a nemysli na to,“ navrhol mi. S úsmevom som od seba odtlačila pohárik mojita. „Máš pravdu, zabudnem naňho. Ale potrebujem niečo silnejšie,“ zasmiala som sa, hoci po spomienke na Zayna mi veľmi do smiechu nebolo a ukázala na fľašku s čiernou etiketou. Mike nadvihol jedno obočie, no bez slova hodil do pohára pár kociek ľadu a dolial whiskey. „Pomaly,“ varoval ma, no ja som už bez zastavenia vypila celý obsah pohárika. Tekutina mi tiekla dolu hrdlom a zanechávala dobre známy pocit horúčavy. Mike len nado mnou pokrútil hlavou. Usmiala som sa na fľašku a čakala, kým mi znova naleje. No on to nespravil. „Mike?“ spýtala som sa sladko a pohárik potlačila po bare bližšie k nemu. Bez slova ho zdvihol. S nastavenou dlaňou som čakala, kým mi ho podá plný, no on ho položil na stolík za sebou a ku mne prisunul späť mojito. Zdvihla som obočie a snažila sa tváriť hrozivo. Podľa jeho smiechu usudzujem, že to nevyšlo. „Mike? Moja whiskey,“ pripomenula som mu, na čo sa on len uškrnul. „Tebe už nič silné do ruky nedám.“
„To mi nemôžeš urobiť!“
„Si si istá?“ podpichol ma a ja som si povzdychla.
„Sú aj iné spôsoby, ako na niekoho nemyslieť. A z vlastnej skúsenosti viem, že ak sa opiješ, budeš naňho zaručene myslieť.“
„Čakám na tvoje úžasné ďalšie spôsoby, odborník.“
„Čo tak sa porozprávať? O čomkoľvek. Páči sa ti New York?“
„Nie. Nejaká ďalšia otázka alebo mi podáš whiskey?“
„Ako sa ti môže nepáčiť New York?!“
„Nepáči. Všetci vravia aký je úžasný. Lenže nie je. Veľké nudné mesto.“
„Mal by som ti ho ukázať. Ver mi, zmenila by si názor.“
„Nezmenila.“
„Chceš sa staviť?“
„Rada by som. Zarobiť si pár drobných by nezaškodilo. Lenže nemám čas. Ako som už párkrát spomenula, mám tu prácu.“
„Nemyslím stávku o peniaze. Je veľa lepších vecí. A si si istá, že máš až toľko práce? Alebo sa len bojíš, že prehráš?“
Pozrela som naňho so zdvihnutým obočím. „Toto si prehnal. Tú whiskey – lebo inak bude vraždiť.“ Zdalo sa, že môj výraz bol dostatočne presvedčivý, pretože už o niekoško sekúnd stál predo mnou vytúžený pohárik. Jemne som si odchlipla, nechela som, aby mi Mike už ďalší nenalial. „Možno to nie je až taký zlý nápad,“ zamrmlala som si viac-menej pre seba. „Čo nie je zlý nápad?“ spýtal sa so smiechom. Nemohla som to poprieť. Páčil sa mi. Veľmi. Široko som sa usmiala a pozrela naňho.

„Prechádzka New Yorkom.“
„S tebou,“ dodala som po chvíli. V tej chvíli sa ku mne ponad bar naklonil a jeho pery smerovali k mojim. S úsmevom som čakala, kým prekoná zvyšky vzdialenosti, no nikdy sa mu to nepodarilo. „Čo si myslíš, že robíš?!“ spýtal sa Mikea spoza mňa chladný hlas. Šokovane som sa otočila, no nezdalo sa, že Zayn by mi venoval pozornosť. „Nepribližuj sa k mojej priateľke,“ varoval ho tónom, ktorý vravel, že bol schopný vraždiť a za ruku ma ťahal od baru preč. Posledné, čo som videla, kým sa zavreli za nami dvere baru bol zdesený Mikeov výraz. 


8 comments:

  1. Bozeeeee, preco si to sekla v takej napinavej chvili?! Kikus! Budem zla!:D Ale nie no, skvela cast to je, Zaynik nam ziarliiii, to je ake zlate:D Niekto sa nam tu zamiloval. Tesim sa z toho ako male decko:D Aj ked v tejto casti trosku abstencia chalanov, nevadi, nemozu sa napchat vsade:D Milujem tuto poviedku, skvele sa to rozbieha, tesim sa na cely dej a milujemmmm, ked niekto ziarli!:) Chodim na tento blog 100x denne (rada by som povedala, ze prehanam, ale je to pravda- som psycho, co uz) aby som skontrolovala, ci je nova cast a ked je, tak mam usmev na tvari ako debil:D Ale nemozem si pomoct, proste je to skvele, a dufam, ze mi to konecne uveris, po tych vsetkych monologoch na 50 riadkov :D :))) xx

    ReplyDelete
  2. Ty si ale riadna potvora...takto to zakončiť...to nám robíš schválne ne?:Dv joj..ale ako Malik žiarli ojojojo pekne pekne..:D som mala takého tušaka..že jeden z nich sa predsa len záľubi do toho druhého ale neviem kto to bude...tak to pises že na to neviem prist a to je dobre lebo potom by ma to tak nebavilo ako ma to baví..:) je to. dokonale:) úžasné :) krásne :) nádherné :) pises úchvatne proste sa neviem nabažiť tvojich príbehov a och...take je to iné a to sa mi na tom páči najviac :) neskutočne sa teším na dalsiu :) šup šup ju pridaj :) čiže čo najskôr :) jujky:) fakt sa tesim na pokračovanie ;)

    ReplyDelete
  3. nehorázne sa mi páčia postavy v tejto poviedke :) ten ich charakter, och Zayn aj Zoe sú v tvojich opisoch úžasní :) Zayn žiarli :D no skvelé :)

    ReplyDelete
  4. No, no, no! Tak to nepôjde, moja milá! :D Ako to môžeš v tej najnapíínavejšej časti seknúť?! Zámer...? :D Ok.. ja samozrejme počkám, nič iné mi nezostáva :D Je to hriešne dokonalé! Úplne si ma touto poviedkou dostala :))

    ReplyDelete
  5. Ja vážne neviem čo napísať pretože jediné čo toto vystihuje je- Dokonalosť! ;)

    ReplyDelete
  6. Just to be honest... I LOVE IT! :D GO ZAYN, GO! :D Perfection. :) Teraz nás isto necháš myslieť si, že žiarli ale v skutočnosti za tým bude len niečo typu, že sa pozerali chalani. :D Som zvedavá ako to uhráš nakoniec! :D Prosím si ďalšiu! Prosím! Prosím! Prosím! :D

    ReplyDelete
  7. ja viem som trápna, pochybujem, že si to všimneš :D píšem neskoro :) prepáč, ty mi vždy napíšeš komentár hneď a ja až po čase..... mrzí ma to :/ ale musím ti povedať, že je to úžasné dokonalé, krásne, fandím Mikovi a dokonalé píšeš!!!! Love you!! :*

    ReplyDelete
  8. noo páni :)skveláá kapitola :)som zvedavá ako sa to nakoniec medzi Zaynom a Zoe vyvinie :D :D hahaha

    ReplyDelete